"Krůček po krůčku do světa kráčím..."
Náš vzdělávací program je upraven podle zásad Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání:
- cílem je všestranný, harmonický rozvoj osobnosti dítěte - možnost rozvoje po stránce sociální, psychické a fyzické dle svých individuálních schopností a možností
- zajištění zdravého rozvoje a prospívání každého dítěte, jeho učení, socializace i společenské kultivace
Popis a formy vzdělávání, jeho principy:
Vzdělávání je uskutečňováno během celého dne a ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytují. Důraz je kladen na vyváženost spontánních a řízených aktivit. Specifickou formou je didakticky zacílená činnost, ve které se pedagog plně věnuje dítěti a naplňuje konkrétní cíle a formy záměrného i spontánního učení. Toto učení je založeno především na aktivní účasti dítěte, zpravidla založené na smyslovém vnímání, prožitkovém a interaktivním učení. A to buď individuálně nebo ve skupinách. Ve všech činnostech se prolínají prvky hry a tvořivosti.
Akceptujeme přirozená vývojová specifika dítěte předškolního věku a důsledně je promítáme do obsahu a metod vzdělávání. Každému dítěti umožňujeme rozvoj a zvdělávání v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb.
Během vzdělávání využíváme různých metod a forem vzdělávání. Stěžejní formou je zážitková pedagogika, pedagogika prožitkem - poznávání všemi smysly.
Školní vzdělávací program je v souladu s rámcovými cíli a klíčovými kompetencemi.